Alapfilozófiánk az, hogy egy rossz weboldal olyan, mint ha egy strandpapucsban menne el az első tárgyalásra. Garantált a negatív vélemény, pedig az első benyomás fontosságáról nem kell részletesen beszélni. Ha nincs weboldala, az meg egyenlő az öngóllal…

Vállalkozóként, vagy éppen magánemberként szükségem van valamire. Egy termékre (ne alapvető élelmiszerre gondoljon), egy szolgáltatásra. Mit csinálok? Google a barátom… Így van. Előveszem a telefonom, beírom a keresőbe amit szeretnék, és böngészem a találatokat. Akinek nincs weboldala az alapból kiesett. Ez az esetek döntő többségében (90%) így van a legtöbb emberrel. Mai példa: szeretnénk a kisfiunknak ilyen habtapi puzzle szőnyeget. Fogalmam sincs helyben hol árulják, elő a telefont, Google, majd megnézem a találatokat, árakat stb. Ha csak egy mód van rá, akkor házhoz szállítással vásárolunk. Hogy miért? Van 14 napos elállási jog, ha nem tetszik a termék, ráadásul időt (és pénzt) spórolunk vele. Például egy karácsonyi időszakban nem hiányzik a parkolóhely keresés, a dugó, a sok nemtörődöm ember, egy újabb karcolás az autóra stb. Inkább maradunk a meleg szobában és játszunk a gyerkőccel. 🙂

Másik példa: Tudok egy helyi vagy közeli vállalkozást, aki olyan szolgáltatást/terméket kínál amire nekem szükségem van. Beírom a nevét a keresőbe… tádáááám, és semmi. Nincs weboldala, nincs elérhetőség, telefonszám, hogy érdeklődjek a termékről vagy szolgáltatásról. Persze el lehet menni személyesen, de manapság amiből egyre kevesebb van az az idő, ráadásul bosszantó, ha feleslegesen autókázok kilométereket, mert esetleg nincs nyitva. DE feldobott a kereső egy másik szolgáltatót akinek van weboldala, ott az elérhetősége stb. Megnézem, szimpatikus. Ő nyert.

Ugye, hogy Ön is járt már így?

A harmadik, tipikus eset, amikor ugyan van weboldala, de valamikor 1995 körül készítették, azóta nem frissítették, a kapcsolati adatok között még a jó westeles telefonszám… Ilyenkor egy gyors mozdulattal bezárom az ablakot. Nem érdekel tovább. Lehet a cég kiváló szolgáltatást nyújt, de a weboldala sajnos nem túl bizalomgerjesztő. Hiszen… az első benyomás. Arról nem is beszélve, hogy nincs mobilnézet, nem reszponzív az oldal, így csak kínlódás a navigálás a telefonos böngészőben.

Tehát ha nincs, vagy gagyi az CIKI.

Pedig egy jó weboldal pénzt termel:

Sok vállalkozó nincsen tisztában a weboldal fontosságával, pedig egy jó weboldal segítségével milliókat lehet keresni. Komolyan.

Akkor hogy van az, hogy Magyarországon a vállalkozók jelentős részének még mindig nincsen weboldala?

Egyszerűen azért, mert nem tudják még, hogy szükségük lenne rá, nem tudják mire lehetne használni. Pedig ha tudnák, hogy akár a bevételeiket meg is duplázhatják egy marketinges szempontok szerint megtervezett és kialakított weboldallal, akkor még a sarki hentesnek is lenne – és előbb utóbb lesz is, mert mindenki belátja, hogy az emberek már a maguk kis online világukban élnek. Ha valaki ügyes, és olyan tartalmakat kínál fel az online világ lakóinak, ami érdekli őket, akkor könnyű szerrel tud vásárlásra is ösztönözni. Itt nincs jelentősége milyen üzleted van, a weboldal mindenki számára elérhető és erősen ajánlott.

De nem elég a Facebook oldal?

Nem. A Facebook egy kőkemény hirdetési felület, pedig közösségi játszótérnek indult, legalábbis az emberek csak ezt látták benne, pedig tudatosan volt felépítve az egész. Nem véletlenül biztosítanak egy ilyen ingyenes felületet, bizony dollár milliárdokat profitál a Facebook a vállalkozások hirdetéseiből. Természetesen aki ügyes, az is rengeteg pénzt profitál a Facebookból, erről még írunk a későbbiekben.

Na de miért nem elég egy Facebook oldal? Azért, mert ott csak rövid tartalmakat tud megosztani, de ezek még önmagukban bevételt nem feltétlenül hoznak. A Facebook figyelemfelkeltésnek tökéletes, a hirdetések segítségével tökéletesen megtudja Ön is határozni a célközönségét és egy jól elkészített kampány meg is szólítja – és a weboldala megfelelő részére (sales oldal) viszi az embereket, akiket szintén megfelelő marketing eszközökkel rátud venni a vásárlásra. Lehet ez furcsán hangzik Önnek, de ez a 21. század, ez egy verseny, az a vállalkozó marad talpon, aki nagyobb szeletet tud megkaparintani a tortából.

Tehát röviden ezért nem elég egy Facebook oldal, arról nem is beszélve, hogy rengeteg vállalkozásnak Facebook profilja van! A profil a magánszemélyé, az oldal a vállalkozásoké (többek között). Nem összekeverendő!

Weboldal vagy webshop?

Ismét egy fontos kérdés, hiszen teljesen más a kettő. Aki terméket szeretne értékesíteni az rögtön rávágja erre, hogy webshop. Pedig ha nincs sok termék, vagy szolgáltatás akkor teljesen felesleges egy webshopot üzemeltetnie, hiszen egy ügyesen felépített weboldal a megfelelő értékesítési rendszerrel, sales oldalakkal (erről majd később részletesebben írunk) sokkal eredményesebb eladást tud produkálni mint egy sima webshop.

Ha weboldalról beszélünk, akkor lehet valami teljesen egyedi fejlesztésű is, de mi inkább a WordPress alapú oldalakat javasoljuk, mi is ezt használjuk, ilyen weboldalakat építünk az ügyfeleink többségének is. Miért? Mert a világ legelterjedtebb rendszere, emellett egyszerű a használata, sokkal kevesebb munkát igényel egy profi weboldal elkészítése, így sokkal megfizethetőbb is. Arról nem is beszélve, hogy egy kis tanulással később bárki elsajátíthatja a karbantartását – persze csak ha szeretné.

Természetesen vannak olyan esetek, amikor nagy számú terméket értékesít valaki, ebben az esetben szerencsésebb a webshop kötött formája, de ilyenkor sem érdemes elhagyni a weboldalt, én azt javaslom, hogy kombinálja a kettőt ha Önnek is több száz terméke van. Legyen egy webshopja, ami alá be van integrálva a weboldal a szükséges sales oldalakkal.

Ahhoz, hogy lássa a weboldal szükségességét meg kell értenie, hogy hogyan kerülnek oda a látogatók:

Alapvetően kétféle látogatót különböztethetünk meg:

  • azok akik direktbe keresik fel a weboldalát, vagy a google keresője által kidobott találaton keresztül jutnak el az oldaladra
  • és azok akiket egy nekik szánt hirdetésen keresztül juttat el az oldalára, ott is egy olyan aloldalra, ami szintén nekik szól

Megsúgjuk, a második lehetőség az, ami Önnek rengeteg pénzt hozhat. Az első látogató nem biztos, hogy arra az oldalra talál rá, ami éppen neki szól, nem biztos, hogy azzal a termékkel szembesül, amit keres, amire vágyik, amit szeretne megvenni. Ezzel szemben az, akit egy neki szóló hirdetésen keresztül juttat el a neki szóló oldalra, ahol egy olyan termék vagy szolgáltatás van a megfelelő módon (!) bemutatva, amire neki szüksége van, akkor már nyert ügye van.

A második lehetőséggel 100 emberből akár 50 is vásárolhat Önnél, míg az első esetben, amikor véletlenül találnak rá az oldalra már csak 100-ból 1 vagy 2 az arány. Ugye, hogy nem mindegy?

Mivel azt tisztáztuk (és ezt Ön is nagyon jól tudja), hogy az emberek az interneten, legfőképpen a Facebookon élik az életüket, így egyértelmű, hogy nem feltétlenül az a nyerő megoldás, ha csak a helyi újságban hirdet, hanem igenis kell egy weboldal, amire például a Facebook hirdetéseiről viszi a látogatókat. Azokat a látogatókat akiket érdekel a terméke vagy a szolgáltatása. Gyakorlatilag fizet a vásárlókért. Így van, ez az igazság. De legalább lesznek vevői, és azt is megsúgjuk, hogy lehetőség van olyan értékesítési rendszert létrehozni, amivel a Facebookról ingyen szerezheti a vásárlókat.

Ezek az alapgondolatok, hogy miért is van szükség egy weboldalra, miért kell egy vállalkozónak saját, marketinges szempontból felépített weboldal.

Ha szeretne egy modern, de megfizethető weboldalt, akkor keressen minket elérhetőségeinken!

Ha nem szeretne lemaradni a következő érdekes cikkünkről, akkor iratkozzon fel az értesítő e-mailre!

Kérjük, ezt a mezőt is legyen szíves kitölteni!
Kérjük, ezt a mezőt is legyen szíves kitölteni!
Kérjük, ezt a mezőt is legyen szíves kitölteni!
Kérjük, ezt a mezőt is legyen szíves kitölteni!