Ha nincs weboldalad millióktól esel el

Egy jó weboldal akár megduplázhatja a bevételedet

Na de miért is van rá szükséged?

Egyszerű a válasz, nézzünk egy hétköznapi példát:

ha vállalkozóként, vagy éppen magánemberként szükséged van valamire, és ne 1 kg kenyérre gondolj, hanem valami más termék vagy szolgáltatás, akkor mit csinálsz? Google a barátod… Így van. Előveszed a telefonod, beírod a keresőbe amit szeretnél, és böngészed a találatokat. Akinek nincs weboldala az alapból kiesett. Ez az esetek döntő többségében (90%) így van a legtöbb emberrel. Hogy miért? Van 14 napos elállási jog, ha nem tetszik a termék, ráadásul időt (és pénzt) spórolsz vele. Például egy karácsonyi időszakban nem hiányzik a parkolóhely keresés, a dugó, a sok nemtörődöm ember, egy újabb karcolás az autóra stb. Inkább maradsz a meleg szobában. 🙂

Másik példa: Tudsz egy helyi vagy közeli vállalkozást, aki olyan szolgáltatást/terméket kínál amire szükséged van. Beírod a nevét a keresőbe… és semmi. Nincs weboldala, nincs elérhetőség, telefonszám, hogy érdeklődjek a termékről vagy szolgáltatásról. Persze elmehetnél személyesen, de manapság amiből egyre kevesebb van az az idő, ráadásul bosszantó, ha feleslegesen autókázol kilométereket, mert esetleg nincs nyitva. vagy éppen nincs az a termék raktáron (hú mennyiszer jártam így), DE feldobott a kereső egy másik szolgáltatót akinek van weboldala, ott az elérhetősége stb. sőt: neten lehet rendelni is. Ő nyert. Tuti jártál már így te is.

A harmadik, tipikus eset, amikor ugyan van weboldala, de valamikor 1990 körül készítették, azóta nem frissítették, a kapcsolati adatok között még a jó westeles telefonszámot találod.. Ilyenkor egy gyors mozdulattal bezárod az ablakot. Nem érdekel tovább. Lehet a cég kiváló szolgáltatást nyújt, akár egy több generációs vállalkozás, de a weboldala sajnos nem túl bizalomgerjesztő. Hiszen… az első benyomás. Arról nem is beszélve, hogy nincs mobilnézet, nem reszponzív az oldal, így csak a navigálás enyhén szólva nehézkes a telefonos böngészőben.

Tehát ha nincs, vagy gagyi az CIKI.

Pedig egy jó weboldal pénzt termel:

Sok vállalkozó nincsen tisztában a weboldal fontosságával, pedig egy jó weboldal segítségével milliókat lehet keresni. Komolyan.

Akkor hogy van az, hogy Magyarországon a vállalkozók jelentős részének még mindig nincsen weboldala?

Egyszerűen azért, mert nem tudják még, hogy szükségük lenne rá, nem tudják mire lehetne használni. Pedig ha tudnák, hogy akár a bevételeiket meg is duplázhatják egy marketinges szempontok szerint megtervezett és kialakított weboldallal, akkor még a sarki hentesnek is lenne – és előbb utóbb lesz is, mert mindenki belátja, hogy az emberek már a maguk kis online világukban élnek. Ha valaki ügyes, és olyan tartalmakat kínál fel az online világ lakóinak, ami érdekli őket, akkor könnyű szerrel tud vásárlásra is ösztönözni. Itt nincs jelentősége milyen üzleted van, a weboldal mindenki számára elérhető és erősen ajánlott.

De nem elég a Facebook oldal?

Nem. A Facebook egy kőkemény hirdetési felület, pedig közösségi játszótérnek indult, legalábbis az emberek csak ezt látták benne, pedig tudatosan volt felépítve az egész. Nem véletlenül biztosítanak egy ilyen ingyenes felületet, bizony dollár milliárdokat profitál a Facebook a vállalkozások hirdetéseiből. Természetesen aki ügyes, az is rengeteg pénzt profitál a Facebookból, erről még írunk a későbbiekben.

Na de miért nem elég egy Facebook oldal? Azért, mert ott csak rövid tartalmakat tudsz megosztani, de ezek még önmagukban bevételt nem feltétlenül hoznak. A Facebook figyelemfelkeltésnek tökéletes, a hirdetések segítségével viszont már tökéletesen megtudod határozni a célközönségedet és egy jól elkészített kampány meg is szólítja – és a weboldalad megfelelő részére (sales oldal) viszi az embereket, akiket szintén megfelelő marketing eszközökkel rá lehet venni a vásárlásra. Lehet ez furcsán hangzik neked, de ez a 21. század, ez egy verseny, az a vállalkozó marad talpon, aki nagyobb szeletet tud megkaparintani a tortából.

Tehát röviden ezért nem elég egy Facebook oldal. Még egy agyrém: rengeteg vállalkozásnak Facebook profilja van! A profil a magánszemélyé, az oldal a vállalkozásoké (többek között). Nem összekeverendő!

Weboldal vagy webshop?

Ismét egy fontos kérdés, hiszen teljesen más a kettő. Ha termékeket értékesítesz akkor lehet rögtön rávágod, hogy webshop. Pedig ha nincs sok terméked, vagy szolgáltatásod akkor teljesen felesleges egy webshopot üzemeltetnie, hiszen egy ügyesen felépített weboldal a megfelelő értékesítési rendszerrel, sales oldalakkal (erről majd később részletesebben írunk) sokkal eredményesebb eladást tud produkálni mint egy sima webshop.

Ha weboldalról beszélünk, akkor lehet valami teljesen egyedi fejlesztésű is, de én inkább a WordPress alapú oldalakat javaslom, én is ezt használom, ilyen weboldalakat építek az ügyfeleimnek is. Miért? Mert a világ legelterjedtebb rendszere, emellett egyszerű a használata, sokkal kevesebb munkát igényel egy profi weboldal elkészítése, így sokkal megfizethetőbb is. Arról nem is beszélve, hogy egy kis tanulással később bárki elsajátíthatja a karbantartását – persze csak ha szeretné.

Természetesen vannak olyan esetek, amikor nagy számú terméket értékesít valaki, ebben az esetben szerencsésebb a webshop kötött formája, de ilyenkor sem érdemes elhagyni a weboldal adta szabadságot, én azt javaslom, hogy kombináld a kettőt ha neked is több száz terméked van. Legyen egy olyan webshopod ami meg van támogatva mindenféle optin és sales oldalakkal.

Ahhoz, hogy lássad a weboldal szükségességét meg kell értened, hogy hogyan kerülnek oda a látogatók:

Alapvetően kétféle látogatót különböztethetünk meg:

  • azok akik direktbe keresik fel a weboldalad, vagy a google keresője által kidobott találaton keresztül jutnak el az oldaladra
  • és azok akiket egy nekik szánt hirdetésen keresztül juttat el az oldaadra, ott is egy olyan aloldalra, ami szintén nekik szól

Megsúgom neked, hogy a második lehetőség az, ami rengeteg pénzt hozhat. Az első látogató nem biztos, hogy arra az oldalra talál rá, ami éppen neki szól, nem biztos, hogy azzal a termékkel szembesül, amit keres, amire vágyik, amit szeretne megvenni. Ezzel szemben az, akit egy neki szóló hirdetésen keresztül juttatsz el a neki szóló oldalra, ahol egy olyan termék vagy szolgáltatás van a megfelelő módon (!) bemutatva, amire neki szüksége van, akkor már nyert ügyed van.

A második lehetőséggel 100 emberből akár 50 is vásárolhat, míg az első esetben, amikor véletlenül találnak rá az oldalra már csak 100-ból 1 vagy 2 az arány. Ugye, hogy nem mindegy?

Mivel azt tisztáztuk (és ezt te is nagyon jól tudod), hogy az emberek az interneten, legfőképpen a Facebookon élik az életüket, így egyértelmű, hogy nem feltétlenül az a nyerő megoldás, ha csak a helyi újságban hirdetsz, hanem igenis kell egy weboldal, amire például a Facebook hirdetéseiről tereled a látogatókat. Azokat a látogatókat akiket érdekel a terméked vagy a szolgáltatásod. Gyakorlatilag fizetned kell a vásárlókért. Így van, ez az igazság. De legalább lesznek vevőid, és azt is megsúgom neked, hogy lehetőség van olyan értékesítési rendszert létrehozni, amivel gyakorlatilag a Facebookról ingyen szerezhetsz a vásárlókat.

Ezek az alapgondolatok, hogy miért is van szükség egy weboldalra, miért kell egy vállalkozónak saját, marketinges szempontból felépített weboldal.

Ha szeretnél egy modern, de megfizethető weboldalt, akkor vedd fel velem a kapcsolatot!